Üdv, Vendég
Felhasználónév Jelszó: Emlékezz rám
  • Oldal:
  • 1

TÉMA: Magyar nyelvű war szabályzat

Magyar nyelvű war szabályzat 2013 nov. 16 19:43 #2135

  • R0TH
  • ( Admin )
  • TÁVOL
  • Adminisztrátor
  • Hozzászólások: 1231
  • Karma: 69
Counter-Strike: Source WAR SZABÁLYZAT


1. Meccs Média

Minden meccsről készült médiaanyagot (képernyőmentések, demók, stb) legalább 14 napig meg kell tartani. A meccsen készült anyagot fel kell tölteni a meccs oldalára (mi esetünkben www.urc.hu fóruma) amint az lehetséges. A demók meghamisítása és manipulálása természetesen tilos és büntetést von maga után. A demók elnevezésének tisztán tükröznie kell azt, hogy miről szól.

1.1. Képernyőmentések

Speciális esetekben egy admin meghosszabbíthatja a feltöltési időszakot a következő meccs anyagokról.

Mindkét fél felelőssége az összes képernyőmentés feltöltése a meccs végét követő 24 órán belül.

1.1.1. Ponttáblázat képernyőmentése
Mindkét félidő végén készíteni kell egy képernyőmentést a ponttáblázatról, majd 14 órán belül fel kell tölteni a meccs oldalára.

1.1.1.1. Rcon állapot képernyőmentése
Egy képernyőmentést kell készíteni az Rcon állapotáról:

  • a meccs kezdetén
  • szerver/játékoscsere esetén
  • ha egy játékos újracsatlakozik


Az rcon állapotról való képernyőmentés nem elegendő HLSW és ahhoz hasonló programok segítségével.

Az rcon állapot képernyőmentés elkészítéséhez az "rcon status" konzolparancsot kell használnod.

1.2 Demók

Kivétel nélkül minden játékosnak kötelező felvételt készíteni a saját szemszögéből (POV) a meccs teljes időtartama alatt. A késkör az első játékrész része, azt is rögzíteni kell. Amíg akár egy játékos is fel tudja tölteni a késkörben készült demót, rendben van. Abban az esetben, ha az ellenfél kérésére egy játékos sem tudja feltölteni a késkörben készült demót, a csapat kap egy büntető pontot. Semmiféle kifogás nem fogadható el a késkör felvételének hiányáról.

A manipulált demók hiányzó demókként kezelendők.

Amennyiben valaki úgy véli, hogy az ellenfele nem a szabályok szerint játszott, a meccsen készült anyagokat legalább 14 napig meg kell tartani.

1.2.1. Demók kérése
A demókat a meccset követő maximum 30 percben lehet igényelni.

A demó kérelemnek tartalmaznia kell az oldalt (CT vagy T) és a pályát, ha több pályán is játszott a két csapat.

Ha kiderül, hogy a demó kérvényezése nem a szabályok szerint történt, 30 percen belül ki lehet javítani. Ez mindaddig lehetséges, míg a másik fél eleget nem tett az előző kérésnek. Ha a demókérelem ki lett javítva, a feltöltési időkorlát 30 perccel kibővül a javítás helyesbítés után.

Ha egy játékos vagy egy csapat szabálytalanul leállít egy meccset, nem követelheti a demót a másik féltől.

Követelhető demók maximum mennyisége: -5v5, 3v3, 2v2: 4 demó csapatonként, két demó játékosonként - 1v1: maximum 2 demó játékosonként.

Mindkét félnek le kell ellenőriznie a demókérelmeket, de csak 30 perc eltelte után. A kért demókat 24 órán belül fel kell tölteni a meccs oldalára (külön *.zip fájlokba csomagolva).

Amennyiben bármely demót nem kapta meg a csapat a 24 órán belül, 72 órán belül panaszt kell tenni. Ekkor a játékos újabb 24 órát kap arra, hogy feltöltse a kért demókat.

Amennyiben a játékos(ok) ezen határidő lejártával sem töltik fel a felvételeiket, a meccs törlésre kerül és a csapat 3 büntetőpontban részesül. Ha a játékos(ok) feltöltik a felvételeiket a határidőn belül, akkor a játékos(ok) és a csapat 1 büntetőpontot kap.

1.2.2. Demók feltöltése
A demókat .zip fájlba kell csomagolni.

1.2.3. Demók szerkesztése
A demók szerkesztése szigorúan tilos.

1.2.4. Csalás vádja
72 órán belül fel kell tölteni azt a felvételt, amelyben csalással vádolnak egy játékost.

2. Beállítások

2.1. Játékos beállításai
2.1.1. Wire Anti-Cheat
ESL Wire Anti-Cheat kivétel nélkül minden játékos számára kötelező a meccs teljes időtartama alatt. Ha a játékos nem tudja használni a Wire Anti-Cheat-et, akkor a csapat nem vehet részt a meccsen.

Hiányzó vagy nem megfelelő Wire Anti-Cheat esetén a játékos/csapat büntetést kap.

2.1.2. CVAR-ok
A következő CVAR értékeket kell használni:

  • mat_dxlevel 80/81/90/95 (mat_dxlevel 80 és 95 között kell hogy legyen)
  • mat_bumpmap 1/0 (ha "mat_bumpmap 0"-t használsz, akkor "mat_specular 0"-t is használnod kell; ha "mat_bumpmap 1"-t használsz, akkor használhatsz "mat_specular 0"-t vagy "1"-t is)
  • net_graph 0/1 (0 és 1 értékek megengedettek)


A fenti beállítások zBlock által kényszerített értékek, így rossz kliens beállításokkal lehetetlen a szerverre csatlakozni. Éppen ezért nem tehetsz panaszt amiatt, hogy az ellenfél más beállításokat használ.

  • mat_fastspecular 1
  • r_rootlod 0/1/2 ( 0, 1, 2 engedélyezett)
  • cl_pitchspeed 225
  • cl_yawspeed 210


2.1.3. Illegális script-ek
Minden script illegális, kivéve a toggle & demó script-ek. Néhány példa az illegális script-ekre:

  • Stop Shoot scripts
  • Center view scripts
  • Turn scripts [180° or similar]
  • No Recoil scripts
  • Burst fire scripts
  • Rate changers (Lag scripts)
  • FPS scripts
  • Anti flash scripts or binding (snd_* bindings)
  • Bunnyhop scripts
  • Stop sound scripts


2.1.4. Egyedi fájlok
A HUD-ot lehet cserélni egészen addig, amíg olyan információ nincs vele törölve vagy hamisítva ami elérhető az alapértelmezett HUD-ban. Ha HUD meg van változtatva, olvashatónak kell lennie. Ha ez nem így van, büntetőpont jár érte. HUD-on és GUI-n kívül egyedi fájlok nem használhatóak. Ez magában foglalja az egyedi modelleket, megváltoztatott textúrát és hangokat.

2.1.5. Színek mélysége
16bit-es színmélység nem használható.

2.1.6. Csalás
A csalás minden formája tilos és 12 büntetőpont jár érte a játékosnak, 6 a csapatnak. A játékos 2 év kizárást is kap. Pl multihack-ek, wallhack, aimbot, színezett modellek, no recoil, no smoke, no flash és hangváltoztatások...

2.1.7. Illegális programok
2.1.7.1. Konfig csere - Videokártya driver-ek és hasonló eszközök
A játék grafikai és textúrai beállításának megváltoztatása videokártya driverek vagy hasonló eszközök segítségével tilos. E szabály megszegéséért 6 büntetőpont jár a játékosnak és a csapatnak. Azok az eszközök megengedettek, melyek csak az FPS-t mutatják.

snd_ parancs bindelése szintén tilos.

2.1.8. Konfigbetöltő tartalma
A konfig mappában csak a konfig fájlok lehetnek. Képek, demók, képernyőmentések és csomagolt fájlok tiltottak és meglétük 1-3 büntetőpontot von maga után.

2.1.9. Játékbeli kijelzések
Minden játékbeli kijelzés használata tilos, kivéve a következőket:

  • net_graph 0
  • net_graph 1
  • cl_showpos 1
  • cl_showfps 1
  • cl_showdemooverlay 1 / -1


2.2. Szerver beállítások
Csak a következő szerverbeállításokat és módokat lehet használni.

2.2.1. Szerver bővítmények
Egy szerver bővítmény sem használható azokon kívül, amik lentebb listázva vannak.

2.2.2. VAC2
Minden játékszerveren használni kell a VAC2-t.

2.2.3. zBlock
A zBlock legfrissebb verziójának használata kötelező.

2.2.4. ESL-Plugin
Az ESL-Plugin legfrissebb verziójának használata kötelező minden ESL-meccsen.

2.2.5. Konfiguráció
Azért kell használni az ESL-Plugint, hogy a helyes szerver-beállítások legyenek betöltve. Ezeket a beállításokat ellenőrizni kell a játék kezdete előtt.

3. Meccs Szabályok

3.1. A meccs előtt
3.1.1. Szerver választás
Az ESL nem szolgál szerverrel a meccsekhez, a játékosoknak és csapatoknak saját maguknak kell gondoskodnia róla és egyezségre jutnia az ellenféllel, hogy melyik szervert használják. Ha nem tudnak egyezségre jutni, akkor fel kell osztani a szerverhasználatot félidő vagy pálya szempontjából.

Az internet folyamatosan változik és a szerverhez való kapcsolat nem mindig tökéletes. A játékosoknak és csapatoknak meg kell egyezniük a szerveren, hogy mindkét oldalnak egyenlő ping-je legyen. Mindazonáltal minden játékosnak tudnia kell, hogy néha nagyobb ping-különbségekkel kell játszaniuk.

3.1.1.1. Védett játékszerverek használata
Ha mindkét csapat ugyanabból az országból játszik (vagy legalábbis a többségük) és az egyik csapat hitelesített szervert biztosít, azt a szervert kell használni az egész meccs során. Ha mindkét csapat hitelesített szervert tud biztosítani és nem tudnak megegyezni, hogy melyiken játsszák le a meccset, akkor mindkét szerveren lejátszható egyenlően megosztva a játékot.

3.1.2. Játékosnév és klánnév
Minden játékosnak olyan játékosnevet kell használnia, melyet megadtak az ESL jelentkezési lapon. Játék közben a játékosnév megváltoztatása nem engedélyezett. Meccsek közben lehet használni klánnevet, de minden játékosnak pontosan ugyanazt kell használnia. Mindamellett nem lehet panaszt emelni az ellenfél ellen ha ezt a szabályt áthágja.

Ha egy admin munkáját nagy mértékben megnehezíti a bonyolult játékosnév vagy klánnév, a játékost vagy a csapatot büntetőpontban részesítik.

3.1.3. Bemelegítés
Mielőtt a meccs elkezdődik, mindkét csapatnak jelentenie kell, hogy készen állnak a meccsre. Amennyiben egy játékosnak vagy egy csapatnak ideiglenes problémája van, informálnia kell az ellenfelet és a kezdést meg kell ismételni.

3.1.4. Pálya ellenőrzés
Pálya töltése közbeni esetleges hibákat (pl hiányzó dobozok, létrák és hasonlók) le kell ellenőrizni a meccs kezdete előtt és ha valaki ilyen hibát észlel, a pályát újra kell tölteni. Meccs után nem lehet panaszkodni ilyen jellegű hibák miatt.

3.1.5. Meccs közvetítése
Meccs közvetítésének minden formája engedélyezett ha mindkét fél egyet ért ebben. Ha az egyik csapat nem akarja, hogy a meccs közvetítve legyen, a meccs kezdete előtt jelezni kell.

3.1.5.1. SourceTV késés
Amennyiben SuorceTV közvetíti a játékot, legalább 90 másodperc késésnek kell lenni.

3.1.5.2. SourceTV
Szabad SourceTV-t használni a meccs közvetítésere ha legalább az egyik csapat beleegyezik. Minden más közvetítési forma csak akkor lehetséges, ha mindkét csapat beleegyezik. Ha közvetíteni akarja valaki a meccset, előbb bele kell egyeznie a másik csapatnak is. A csapat köteles feltölteni a tv_status rcon parancsot azért, hogy lássa az ellenfél, hogy valóban megvan e a minimális 90 másodperces késés.

3.2. Meccs közben
3.2.1. Csapatválasztás
Minden CS:S meccsben először késkörnek kell lennie. A győztes választ csapatot. Csak kés és kevlár használható.

3.2.2. Játékosok száma
A játékosok számának feltételei a következők:
  • 2v2: 1v2 tilos, 2v2 engedélyezett
  • 3v3: csak 3v3 engedélyezett
  • 5v5: 4v4, 4v5, 5v5 engedélyezett.
  • Ha egy játékos hiányzik az egyik oldalról, le lehet játszani a meccset. Az ellenfél eldöntheti, hogy teljes létszámmal játszik e vagy egy játékos kiszáll tőlük.[/li]


3.2.3. Szerver összeomlás
Ha a szerver három lejátszott kör előtt összeomlik (bármilyen félidőről is legyen szó), a szervert újra kell indítani és újrajátszani a meccset 0-0 eredményről.

Ha a szerver a harmadik kör után omlik össze, a félidőt 5000 kezdőpénzzel újraindítani és a pontokat hozzá kell számolni az új meccshez.

3.2.4. Játékos kiesése
Ha egy játékos kieseik az első ölés előtt az első körben, a meccset újra kell indítani. Ha egy játékos az első ölés után esik ki, a meccset szünetelni kell az adott körben (lásd Szünet funkció használata).

A várakozási idő a kiesett játékos számára 10 perc. Ha ezen időn belül visszatér a játékos és mindkét csapat egyet ért, a játék folytatódhat.

Mikor a meccs folytatódik, a kezdőpénzt 2000-re kell állítani és a csapat aki a legutóbbi kört vesztette, beírja konzolba a "kill" parancsot. Ez a kör nem számít. A meccs a következő körrel kezdődik. A kezdőpénz ismét 800.

Ha a játékos nem ér vissza időben, a meccset 4v5 vagy 4v4 felállásban kell folytatni.

3.2.5. Játékosok cseréje
Játékoscsere bármikor történhet, de előtte az ellenfelet tájékoztatni kell róla. Ha szükséges, a játékot lehet szüneteltetni (lásd Szünet funkció használata). Ez a csere nem vehet igénybe 5 percnél több időt. A várakozási idő lejárta után folytatódhat a meccs akkor is, ha a csapat nincs teljes létszámban, majd a játékos csatlakozhat a játékhoz.

3.2.6. Játék szünetek
  • Ha egy játékot szüneteltetni kell, a következő procedúra alapján kell folytatni:
  • A kezdőpénz 2000 a játék hátralevő idejében
  • A csapat aki az utolsó kört elvesztette, beírják konzolba a "kill" parancsot. Ez a kör nem számít
  • A játék a következő körrel kezdődik
  • Ha még egy meccset játszik a két csapat egy másik pályán, a kezdőpénz akkor már 800


3.2.7. Szünet funkció használata
Ha valakinek olyan problémája van, ami miatt nem tud játszani, szabad használni a szünet funkciót. A szünet funkciót a következő kör kezdetén kell használni (freeztime). Be kell jelenteni a probléma okát vagy annak használata után azonnal. Ha okot nem adnak, a játékot el lehet indítani és folytatni a játékot. Játék szüneteltetése ok nélkül büntetést von maga után.

3.2.8. Overtime
It is not allowed to play an overtime. If both sides aggreed on playing an overtime the contestant who opened a protest regarding the not allowed overtime would get penalty point(s) for unsportsmanlike behaviour.

3.2.9. Meccs leállítása 16 megnyert kör után
Ha egy csapat megnyert 16 kört, a csapat leállíthatja a meccset.

3.2.9.1. Meccs leállítása 10 megnyert kör után
9 körös játékrészes meccsek alatt 10 megnyert kör után a csapat leállíthatja a meccset.

3.3. Hibák és tiltott tevékenységek
Hibák kihasználása nem engedélyezett.

Boosting, sky walking, sharking

A falakon, mennyezeten vagy talajon való való átlendülés, égen járás, pályán való átúszás tilos.

Felkapaszkodás

Más játékosok segítségével való felkapaszkodás engedélyezett. Azok a pozíciók, ahol a textúrák eltűnnek a falon vagy talajon nem engedélyezett.

Gránátok

Gránátok falba való bedobása tilos. Falok és tetők felett engedélyezett.

Öngyilkosság

Konzolon keresztül való öngyilkosság a célból, hogy több pénzt kapjon a csapat, szigorúan tilos.

Bármilyen hiba kihasználása szigorúan tilos.

3.3.1. Bomba
Bomba élesítése

A bomba élesítése olyan környezetbe, ahol nem lehet elérni, tilos. Azokra a helyekre való élesítés engedélyezett, ahonnan egy csapattárs segítségével lehet hatástalanítani. Ez a szabály megszegése 3 körlevonást von maga után.

Bomba elrejtése

Olyan helyre nem lehet élesíteni a bombát, ahonnan az ellenfél nem tudja hatástalanítani. Ez a szabály megszegése 3 körlevonást von maga után.

3.3.2. Specifikus pályahibák
A következő pályák hibáinak/pozícióinak kihasználása tilos:

de_dust2

Egyszerre csak egy játékos állhat a következő pozícióban: #1

A következő pozíciók szabálytalanok: #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8

Ablakpárkány alá beszorulni és így nézni az ajtót tilos. #9, #9.1

Ezeken a réseken átnézni nem engedélyezett: #10, #11

de_cbble

Ezen a résen átnézni nem engedélyezett: #1

de_tides

Ezen a résen átnézni nem engedélyezett: #1

de_inferno

A következő pozíciók szabálytalanok: #1, #2

de_nuke

A következő pozíciók szabálytalanok: #1, #2

de_train

A következő pozíciók szabálytalanok: #1, #2

de_tuscan

Ezen a falon való átnézés nem engedélyezett: #1

3.3.3. Spraylogók
Az egyedik spraylogók használata korlátozott.
A spraylogók nem:
  • tartalmazhatnak rasszista elemeket
  • mutathatnak fegyvert/játékos modellt, bombát, vagy egyébelemeket, melyek összezavarhatják a játékosokat

Ezek használata büntetést von mag után sportszerűtlen viselkedés miatt.

3.4. A meccs után
3.4.1. Panaszemelés joga
Csak azok a csapatok/játékosok tehetnek panaszt, akik részt vettek a meccsen.

3.4.2. Játékmegszakítás
Ha egy csapat megszakít egy meccset mielőtt vége lenne, a másik csapat nyeri a meccset amennyiben a meccs elért egy pontot ahol a végeredmény sejthető.
Ha az ellenfél szándékosan hagyja el a játékot, óvást kell intézni.

Forrás: ESL Rules

Fordította: NoriZ
Utolsó szerkesztés: 2013 nov. 19 23:15 Beküldte R0TH. Indoklás: Hivatkozás javítása
Téma zárolva.
  • Oldal:
  • 1
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.44 másodperc
- team.urc site, alapítva 2006 -

Aztamindenit!